Translate

26 Şubat 2016 Cuma

Karatahta Boyasıyla Buzdolabı Yenileme


Yaklaşık 5 ay önce, bir ikinci el dükkanının tozlu bir köşesinde yeni sahibini beklemekte olan 90lardan kalma bir buzdolabı almıştım. Çocukken de evimizde tıpatıp aynısı vardı. 80 yaşında dünyayı dolaşan insanlar gibi, yaşlı ama güçlü hâlâ.. :)

Beyaz eşyanın, beyaz olması fikrini hiçbir zaman sevmedim ama beyaz olması gerektiği düşünülen yıllardan kalma ne yazık ki.. O halde yapılması gereken şey gayet açık duruyor: BOYANACAK!

Yapısı gereği zor kapanacak bu zemin için karatahta boyası elbette ilk aklıma gelen boya seçeneği oldu. Böylelikle buzdolabının kapağını karatahta olarak da kullanabilecektik.


Marka olarak Cadence'i tercih ettim. Ürünleri her zaman kaliteli ve seçenekleri bol. Buz yeşili rengini seçerken, itiraf etmeliyim ki yeşilin uçuk ve soluk bir tinti olacağını düşünmüştüm. Olmadı. Olsun.
Eskitilmiş havası katmak içinse, yine Cadence'in pas görünümü veren gri patina boyasından aldım.

Kokusuz ve yoğun bir boya olması sayesinde, boyama işlemini olduğu yerde yapma şansımız oldu.


Yüzeyi nemli bir bezle iyice temizledikten ve kurumasını bekledikten sonra, bir fırça yardımıyla önce ilk katı boyamaya başladık. Buzdolabının ön yüzeyi kaygan bir boyayla kaplı olduğu için, fotoğrafta da görüldüğü gibi, ilk kat oldukça alacalı oldu ve boya yer yer yoğun, yer yer ince bir tabaka halinde kaldı.


İlk katın bitmiş hali


Karatahta boyasının çok çabuk kuruması da bir başka artısı. Yaklaşık 15 dakika sonra, ön yüzeye ikinci katı attık. Sonuç: mükemmel kapanış! Üstelik zımpara ihtiyacı bile kalmadı.

İkinci katın bitmiş hali
Ön yüzeyi kurumaya bıraktıktan sonra sıra diğer yüzeyleri ve ince kısımları boyamaya geldi.


İç kenarlardan eski beyaz boyanın kendisini hatırlatmasını istemediğim için oraların da boyanmasına karar verdim. Lastiklere boya sürülmemesi için lastiklere kağıt bant çektim.


Sıra yan yüzeylere geldiğinde, ön yüzeyde oluşan ama ikinci katta üzeri kapanan tuvalimsi dalgalanmaların kalmasına karar verdik. Böylece tekdüze olmak yerine yenilenmiş buzdolabımız bir derinlik kazanmış oldu.


Boya işleminden önce çıkardığımız kulpu da boyadıktan sonra, sadece 2 şişe boya ile buzdolabının boyanması tamamlanmış oldu.


Boya iyice kuruduktan sonra, sıra eskitme görünümü için pas görünümü veren patina boyasını uygulamaya geldi.
Bunun için küçük boy bir stencil fırçası oldukça kullanışlı bir seçenek.
Patina boyasını küçük dokunuşlarla aralıklı olarak uyguladım. Sanki kenarlarından yeni paslanmaya başlamış gibi bir görüntü oluşmasını istedim. Gri boya yeşilin üstünde bakırımsı bir tonda pas görünümü bıraktı.


Bu görünüm benim için yeterli oldu. Dileyen daha yoğun uygulayabilir.


Patina boyası da kuruduktan sonra boyama işlemimiz tamamlanmış oldu.
Aksesuarlarını da yerleştirdikten sonra  karatahta yüzeyli yenilenmiş buzdolabımız kullanıma hazırdı.



Yazı, "Delicatessen" filmine gönderme..


Karatahta özelliği oldukça kullanışlı oldu. Markete giderken ne zaman bir kağıda not alsam o kağıdı evde unuturum. Ama artık markete çıkmadan önce bu listenin bir fotoğrafını çekiyorum.



Güzel günler dilerim...

1 yorum: