Translate

11 Eylül 2015 Cuma

Diy Karatahta Boyası ile Mobilya Boyama




Uzuuun bir aradan sonra tekrar merhaba!

Bir yılı geçmiş bloguma girmeyeli. 
Ama bu sürede boş durmadım, birçok şey yaptım. Ancak bir türlü paylaşacak vakit bulamadım.

Ama geçmiş, geçmiştir!
Bundan sonra vakit buldukça yeni işlerimi paylaşmaya devam edeceğim.

Şimdi...
Mobilyalarını yenilemek isteyenler!
Yaklaşın, yaklaşın!

Annie Sloan markalı karatahta boyası ile boyanan mobilyalar son zamanlarda oldukça popüler.
Bu boya, özellikle mobilya boyamak için geliştirilen bir karatahta boyası. Mobilya boyarken veya yenilerken karatahta boyası kullanılmasının başlıca sebepleri, kapatıcılığının oldukça yüksek olması ve her türlü yüzeye uygulanabilir olması. Mobilya yenilemenin en zor kısmı, üzerindeki yıllanmış boyayı ve verniği çıkarmaktır. Bu boyayla buna gerek kalmıyor.
Örnekleri şöyle:




Bu masada da aynı boya ile stencil çalışılmış. <3 <3 <3

Hatta abartıp koltukların kumaşlarını bile bu boyayla boyayanlar hiç de azınlık değil. :)



Biraz saçma gibi görünse de sonuç hiç de fena değil, değil mi?


Ayrıca Annie Sloan markası çok güzel retro renklere sahip. 

Renk envanterinin sadece çok küçük bir örneği.

Heyecanlandınız, değil mi?

O zaman size kötü bir haber. Türkiye'de malesef satılmıyor. Yurtdışı sitelerinde bulmak da çok zor. Satılanların da çok uçuk kargo fiyatları var.
Türkiye'de satılan karatahta boyaları ile denenebilir elbette ama renk skalası çok kısıtlı.

Ama neyse ki ben varım ve size bu boyayı, üstelik istediğiniz her renkte, nasıl yapabileceğinizi anlatmak üzere buradayım. :) Çok şanslısınız! :)


ELBETTE Kİ KENDİ KARATAHTA BOYAMIZI KENDİMİZ YAPACAĞIZ!



Fotoğraftaki masayı kendi hazırladığım karatahta boyası ile boyadım. İlk denemem olduğu için kusurları var tabi ama yine de sonuç beklediğime çok çok yakın.

Gelelim nasıl yapılacağına...
İki malzemeye ihtiyaç var.


Birincisi, istediğiniz bir renkte akrilik (su bazlı) boya. Hobi marketlerde veya sitelerde satılan sanatsal akrilik boyalar daha iyi sonuç veriyor. Ama boyayacağınız alan büyükse çok miktarlarda almak pahalıya gelebilir. O yüzden benim gibi su bazlı duvar boyalarından kullanabilirsiniz. Plastik boyalar genellikle su bazlı oluyor zaten.

Diğer malzeme ise Kalsiyum Karbonat (toz halinde). Bu da çeşitli yerlerde satılıyor. Küçük bir uyarı, çevrenizde ya da sorduğunuz dükkanlarda size kalsiyum karbonatın aslında bildiğimiz kireç olduğunu iddia edenlerle karşılaşacaksınızdır. Baştan söyleyeyim, değil. Kalsiyum karbonat ayrı bir şeydir. Özellikle ilaç sanayisinde kullanılan bir kimyasaldır.

Bu iki malzemeyi, 2 ölçü boyaya 1 ölçü kalsiyum karbonat olarak karıştırıyoruz.


Ben ilk olarak boyayı tavsiye edildiği gibi su ile incelttim. Ama itiraf edeyim ki bu bir hataydı. Karatahta boyası yoğun olması gereken bir boya ve ben inceltmiş olduğumu kalsiyum karbonatı ekleyene kadar anlayamadım. 



Çünkü kalsiyum karbonatın boyayı yoğunlaştıracağını düşünüyordum.


Ama düşündüğüm gibi olmadı. Aksine boyanın yoğunluğuna hiçbir etkisi olmadı.
Görüldüğü gibi boyayı ve kalsiyum karbonatı iyice karıştırdığınızda küçük küçük kabarcıklar oluştu. Bunun hiçbir zararı yok, ama hemen boyamaya başlamadan biraz beklemenizi öneririm. Boya iyice kendine gelsin. Ama beklerken ağzını da mutlaka kapatın ki boya kurumasın. 

Karatahta boyasını elde etmenin bir çok yöntemi var. Ama bana kalırsa en kusursuzu, bu teknik.
Elde ettiğimiz boya, gerçek bir kara tahta boyası oldu. Sürüldüğü anda 10 dk içinde el sürülecek şekilde kuruyor. Yaklaşık yarım saat sonra ise tamamen. Ama hava almayan bir kapta haftalarca bozulmadan, kurumadan saklayabilirsiniz. Her yönüyle mükemmel!



Bu benim boyayacağım masa ve parçaları.
Dergiden gördüğüm bir masa, çok güzel ellerden bana özel yapıldı.
Bir gün ben de kendi mobilyalarımı yapacak kıvama gelmeyi umuyorum. :)


Kesme yumuşak bir fırçayla boyayabilirsiniz. Kesme olması önemli çünkü böylece boyada daha az fırça izi olur.




İlk katı bitirene kadar akşam oldu. :) Yine de ilk katın tam kapatmadığı görülüyor. Tam kapatma istediğiniz durumlarda 2. kat atmanız gerekiyor. 





2. kattan sonra ise böyle görünüyor.
Artık zımparaya hazır. Pürüzleri gidermek için zımpara yapılması gerekiyor. Orta kalınlıkta zımpara ideal. Ne kadar zımpara yapacağınız ise size kalmış. Biraz zımparaladıktan sonra kalan fırça izleri ahşap dokusu verdiği için ben çok zımparalamadım. Elbette daha fazla zımparalayarak daha düz bir zemin elde edilebilir.

Zımparadan sonra

Zımpara işlemi bittikten sonra tozları temizlemek için çok hafif nemli bir bezle silin.


Çok ıslak olmaması önemli. Boyayı kaldırabilir.

Zımparadan sonraki hali




Daha sonra koyu yeşil akrilik boya ile masanın raflarının çerçevesini ve içini boyamaya karar verdim.

Kullandığım boya: Rich - Vintage Akrilik Serisi - Yağ yeşili

Aynı kalsiyum karbonatla karıştırma işlemini ona da uyguladım tabi.


Boyamaya başlamadan önce boyanın bulaşmasını istemediğim yerlere kağıt bant çektim.




İçlerini boyamak gerçekten çok zor oldu ve çok fazla vaktimi aldı ama bir şekilde başardım.

Yatay olarak masaya yerleştireceğim rafın ölçüleri aslında eşit ama fotoğrafın açısından yukarı doğru genişliyor gibi durmuş. :)

Sıra vernik/wax işleminde..
Esinlendiğim Annie Sloan markası bu işlem için de özel bir wax üretmiş. Böylece karatahta boyasının verdiği vintage dokuyu bozmaması hedeflenmiş. Ama bu wax işleminin yaklaşık 6 ayda bir tekrarlanması gerekiyor. Onu da kendim üretmeye çalışacaktım ama özellikle masa gibi üzeri yoğun kullanılan bir mobilya için bunun uygun olmayacağını düşündüm. Ayrıca her 6 ayda bir waxlama fikri çok da hoşuma gitmedi. :) Ben de verniklemede karar kıldım.

Verniğin akrilik (su bazlı) olmasına dikkat edin, aksi takdirde boya kalkabilir.
Dokuyu korumak adına mat-kadife vernik kullandım.



Kadife özelliği ipeksi bir son sağladı. Dileyen sadece mat vernik kullanabilir.
2 şişesi masayı komple tek kat verniklememe yetti. İkinci kat verniğe gerek duymadım.

İşte son hali...









Ne düşünüyorsunuz?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder